Specialistische vs. alles-in-één hotelsoftware wat is de beste keuze

Online Hotel distributie, wat is de beste keuze?

Automatisering is binnen de independent hotellerie anno 2019 niet meer weg te denken. Niet alleen binnen het hotel zelf (reserveringen, check-in/uit, boekhouding), maar ook online kamerverkoop via boekingssites en de eigen website. Het is moeilijk voor te stellen dat slechts enkele jaren geleden de meeste hotelsoftware nog werd gezien als een luxeproduct, dat alleen lokaal geïnstalleerd kon worden en waar duur IT-beheer voor nodig was.

Tegenwoordig heb je als (kleinere) zelfstandige hotelier een overweldigend aanbod aan betaalbare tools en systemen die allemaal claimen de werkzaamheden binnen je hotel niet alleen efficiënter te maken, maar ook winstgevender. Indien je zowel je interne processen wilt moderniseren als je kamerbezetting wilt verhogen, is het belangrijk om te beginnen bij de basics: een krachtig en overzichtelijk Property Management Systeem (PMS), een Channel Manager voor het beheer van de prijzen en beschikbaarheid op je boekingssites, en een eigen website met een gebruiksvriendelijke boekingsmodule voor de directe boekingen (OBE).

Wanneer je op zoek bent naar nieuwe software is het niet alleen belangrijk om te kijken naar functionaliteit en kwaliteit, maar ook of en hoe goed de integratie is tussen je gekozen hotelsoftware. Wat zijn de prestaties, en gaat het om een één- of tweewegs-integratie? De grootste efficiëntieslag van hotelsoftware wordt niet behaald als je de boekingen van de Channel Manager en eigen website alsnog handmatig moet invoeren in het PMS.

Hotelsoftwareleveranciers moeten daarom een lastige keuze maken; blijven ze bij hun eigen specialisme en bouwen ze integraties met andere leveranciers, óf gaan ze alle systemen zelf ontwikkelen en aanbieden? Als het aankomt op specialisme vs. alles-in-één, waar ben je als hotelier dan het meest mee geholpen?

Kiezen voor specialistische software

Kiezen voor alles-in-één hotelsoftware

Wat als je als hotelier niet hoeft te kiezen?

In de ideale situatie voldoen je PMS, Channel Manager en boekingsmodule compleet aan je wensen. In deze situatie zijn de systemen optimaal met elkaar geïntegreerd en heb je te maken met slechts één partij voor de setup-up, administratie en support. Je hoeft nooit lang op een update te wachten en je hebt betrouwbare software in huis. Wat als de ideale situatie bestaat en je niet meer hoeft te kiezen?

In het dilemma ‘specialistische vs. alles-in-één software’ hebben Nederlandse hotelsoftwarespecialisten Piccotello, SmartHOTEL en Paxxio de handen ineengeslagen om onafhankelijke hoteliers te helpen. Door onze vernieuwde samenwerking als One Hotel Shop kunnen wij de voordelen van beide opties combineren en een totaalpakket aanbieden voor Property Management (PMS), automatisering van je online boekingen (Channel Management) en het converteren van meer directe boekingen op je eigen website (OBE).

One Hotel Shop kickoff
  • Slim & eenvoudig – Alle systemen zijn cloud based, gebruiksvriendelijk en volledig met elkaar geïntegreerd.  Je beheert alles vanuit het PMS.
  • Eén supportlijn – We zijn 7 dagen per week 24 uur lang bereikbaar via één centraal supportnummer.
  • Zorgeloze set-up – Tijdens de set-up word je begeleid door één contactpersoon. Je kunt eenvoudig en snel aan de slag en krijgt een training op maat.
  • Dedicated development – Al je systemen verdienen evenveel aandacht en ontwikkeling. We luisteren naar jouw wensen en ontwikkelen snel.

Kwaliteit & innovatie – Dankzij onze expertise op elk gebied ben je verzekerd van constante vernieuwing en de beste kwaliteit hotelmanagementsystemen.

Waar liggen jouw wensen op het gebied van online hotelmanagement? We helpen je graag vrijblijvend verder in een adviesgesprek, waarin we de juiste vragen stellen om jouw uitdagingen helder te krijgen en je behoeften in kaart te brengen. Vul het formulier in en we nemen contact met je op!